miercuri, 14 octombrie 2009

Despre pinguini si nu numai


Motto: "La vida es corta, generalmente." (DD via SPA)


Ma urmareste muzica asta de cateva saptamani. Si nu e pentru ca am fost la aproape o mie de kilometri de Antarctica (si la vreo 10.000 euro cam cat costa un drum pana acolo la deschiderea sezonului in noiembrie).




Intalnirile mele cu pinguinii (Magellan - pronuntat de argentinieni magashanes) au fost pe taram prielnic mie - am incercat (spre disperarea grupului basc cu care eram) sa duc relatia la un alt nivel dar n-am reusit. Ati vazut ciocul unui pinguin de-aproape?

. . .

Azi s-a hotarat: Argentina merge la Mondial. Posibil si Uruguay daca trece de barajul cu nu-stiu-ce echipa din grupa Caraibilor, ca Chile a batut Ecuadorul (asta am inteles de la tv). Am ajuns la timp in Buenos Aires din Colonia ca sa vad meciul - neimpresionant, ca si golul, dar au infrant! Si cum victoriile se sarbatoresc aici la Obelisc, m-am abatut in plimbarea mea semi-nocturna (daca e dupa zece dar inainte de miezul noptii cum se cheama?) sa va fluturari de steaguri. Slabut. Nici circulatia nu se oprise, nici claxoane, maxim 50 de optimisti. Erau mai multi in susul strazii pe Corrientes cascand gura la afisele de la opera si Gran Rex. Mi s-a explicat ca a fost o victorie usoara ca miza si oponent. N-as fi zis dupa ce agitatie era in oras inainte de partida, sau vazand bucuria jucatorilor. Ca sa nu mai vorbesc de Maradona...

Flanand pe strazi, i-am observat din nou pe "selectorii" de gunoi. Aici, seara fiecare empresa scoate in strada sacii cu gunoiul zilei si pana pe la 2-3 cand trec cei de la salubritate vezi pe strada grupuri care selecteaza gunoiul in categorii de refolosibile. Nu stiu cum sunt organizati, cum isi impart strazile dar ce ma surprinde de fiecare data e eficienta cu care dau gata mormane de saci. I-am vazut si acum doi ani, dar acum parca sunt mai multi. Si-au pastrat aerul decent - nu sunt cersetori si nici golani. Azi vorbeau despre meci - incet, sfatos, fara sa se opreasca din triat, comentau performanta fiecarui jucator. Si pe cuvant ca vorbeau mai frumos decat exaltatii de la tv. Concluzia lor: "Castigam Mondialul daca nu castiga Brazilia".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu